Sunday, September 6, 2009

MenDuNGnYa aRi iNi...

adussss..malas rasanya nak g keje ari ni..ngantuk sangat..tambah2 lagi ujan renyai2 gini..abg best jer siap mengular lagi..mentang2 dia cuti ari ni..

hmmm..keje oo keje..dulu masa lom dapat keje tetap..sebok dok mintak keje sana sinun..tapi bila dapat..kurang semangat lak...isyhhhh memang la aku nih! tak reti bersyukur ke apa!..

Dulu..org kata keje gomen tak sebok..goyag kaki je..hermmm..hampeh..sape kata ha? sejak keje gomen ni la aku rasa mcm tak cukup waktu jer..byk nya benda nak catch up..nak kena blaja byk benda baru lagi..nak kn layan customer lagi..sape kata jd PEGAWAI ni boleh main tunjuk2 je? PEGAWAI la byk tanggungjawabnya...hatta kena taip surat sendiri tau..kertas keje wat sdiri..mcm2 la...tp sonok..tambah pengalaman la katakan..

Kekadang aku terpikir gak betul ke pilihan aku nih..jadi Pegawai Teknologi Maklumat..hmmm padahal aku dah 3 tahun tinggalkan bidang ni..aku dapat gak tawaran KPLI, tp papa xrestu..dia tak mau anak dia ni jadi cikgu macam dia n mama...tapi bila tgk kak long, suami, ipar duai syoknya bercuti time cuti skolah panjang2 tu..eeeeiiii rasa jeles gak...

Anyhowpon..aku kn time hakikat inilah taqdir yg telah ditetapkan utk diriku...aku telah ditetapkan utk keje opis..bukannya jadi pendidik anak bangsa..tak layak kot jadi cikgu..walaupun dalam tempoh tiga tahun sblom ni aku mengasah bakat sbg fasilitator n jurulatih..kira setakat nak cakap kat tmpt awam tu kacang je lah..hehehe..perasan..

Upssss...pada kengkawan yg dpt biasiswa JPA ms study dlu..jgn putus asa apply keje dgn SPA..sbb dia akan kutip balik budak2 dia..caya lah..gud luck ye..
oklah..cowww...dulu..nak samb keje sket...

No comments: