Thursday, October 15, 2009

CiNTa SeSaMa MaNuSia...





entry kali ini ku ingin berkongsi tentang CINTA...cinta yang hadir dalam hati kita...setiap manusia ingin dicintai dan mencintai...ada orang berkali- kali jatuh cinta..dan ada orang cuma sekali..dan yang sekali itulah dibawa ke mati...

Ermmm..mana lebih baik, adakah berkali- kali jatuh cinta atau sekali sahaja..?Bagiku ada pro n kontra nya..

Bila sesekali difikirkan, bagus juga berkali- kali jatuh cinta dan berkali- kali dicintai..sekurang- kurangnya kita tau yg mana MR or MRs Right..tetapi kedengarannya agak murah kan...tetapi orang sebegini jenis yang mudah terima kenyataan bila kehilangan seseorang yang dicintai..akur pada ketentuan..orang yang dicintai cuma dipinjamkan sekejap cuma..

Jika cuma sekali bercinta dan cinta itulah yang dibawa ke mati..apa akan jadi?ermmmm..mungkin ada yang sesetia begini...namun bahagiakah begitu? Bukankan hidup ini sekejap cuma? Hidup yang sekejap ini perlu diisi dengan kebahagiaan...adakah bercinta itu bahagia? Kadang- kadang tidak juga kan...

Bagi diriku..aku menemui CINTA ini setelah bergelar isteri..abang selalu tanya knapa terima dia sebagai suami? I HAVE NO ANSWER...NEVER!! Aku tak punya jawapan untuk soalan itu..yang pasti aku menyayanginya tanpa perlu ada sebab..dia bukanlah lelaki impian yang wujud dalam mindaku sejak remaja tetapi itulah dia lelaki yang ku rindui..Aku sendiri tidak tahu mengapa hati ini sering kali merajuk jika diri rasa diabaikan...tetapi hatiku cepat2 terpujuk sendiri...aku tidak mahu kehilangan dia...

Kalau ditanya padaku..adakah suamiku CINTA PERTAMA? YES, itu jawapanku..biarlah orang kata aku berdusta..memang..ada lelaki lain yang pernah hadir dalam hidupku..tetapi aku yakin itu bukan cinta..mungkin cuma mainan perasaan...

Seseorang yang pernah hadir dalam diari hidupku...slalu mengutus kata rindu..tapi ku tahu itu cuma omongan kosong semata..masakan sudah punya isteri yang jauh lebih baik n punya anak yang comel masih merindui aku yang juga sudah punya suami...aku tahu dia berdusta tetapi untuk apa? Barangkali memang sifat lelaki sepertinya sebegitu..mudah- mudahan Allah jauhkan aku daripada segala kecelaruan cinta..aku tidak mahu menempah neraka dek kenikmatan cinta buta..biarlah cintaku dan suami berakhir hingga ke syurga..doakan kami..

“Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur”

- Saidina Umar Ibnul Khattab –

No comments: